Na zrobienie pierwszego, dobrego wrażenia mamy około 10 sekund. Na podstawie tych paru chwil tworzona jest opinia opierająca się przede wszystkim na wyglądzie. Zasada pierwszego wrażenia odnosi się zarówno do ludzi, jak też miejsc, które odwiedzamy. Do takich należy również recepcja pełniąca funkcje reprezentacyjne w firmie. 

Recepcja jest wizytówką, dzięki której odbiorca ma mieć poczucie, że ma do czynienia z solidnym, wartym zaufania partnerem. Jak więc ją zaprojektować, aby była efektowna, ale też funkcjonalna?  

Aranżacja lady recepcyjnej

Projektując ladę do recepcji trzeba mieć na uwadze jej wygląd oraz użyteczność. Przede wszystkim lada recepcyjna powinna być widoczna zaraz po wejściu do biura. Należy umieścić ją w centralnym miejscu, z którego pracownik będzie mógł powitać gości. Jej stylistyka powinna także harmonijnie współgrać z wystrojem wnętrza. 

Wśród materiałów, jakie obecnie wykorzystuje się do tworzenia lad biurowych, znajduje się drewno, szkło, materiały mineralno-akrylowe oraz laminaty HPL pozwalające na uzyskanie efektu na przykład naturalnego kamienia. Warto wybierać materiały, które będą odpowiednio wytrzymałe, jak też łatwe w czyszczeniu, jak Corian.

Od strony wewnętrznej lada recepcyjna wyposażona jest zazwyczaj w szafki i półki na dokumenty, komputer, drukarkę, podgląd monitoringu, a także konieczną elektronikę. Dobór poszczególnych elementów wynika z indywidualnego zapotrzebowania. Dlatego najlepszą opcją jest zamówienie lady na wymiar, która zostanie dowolnie skonfigurowana oraz dopasowana do wnętrza, jak również potrzeb firmy.  

Lady na wymiar – połączenie funkcjonalności i estetyki

Lady recepcyjne nie są zwykłymi meblami. Ich fronty powinny być wyraziste i efektowne oraz posiadać stylistykę korespondującą z marką. Nie możemy również zapomnieć o wygodzie użytkowników. Z tego powodu lady biurowe warto wykonywać stosownie do potrzeb. 

Pozytywne wrażenie można zrobić tylko raz, dobrze jest więc zadbać o stworzenie mebla będącego świadectwem profesjonalizmu oraz pozytywnego nastawienia do klienta. Jeśli bowiem marka zostanie źle odebrana, nie będzie można tego zmienić.